FANDOM

Oto historia kraju Republiki Zażnickiej, zatwierdzona 5.5.1936, edytowana dwukrotnie w 1977 i 1994. Oryginał napisany w języku zażnickim, jest to oficjalne tłumaczenie na język polski z dnia 9.7.1983.

Pierwsze dni Królestwa Zażnicji Edytuj

Pierwsze notatki o plemieniu zażnicjan powstały w 567 AD. Jednakże to w 897 połączono te bezpańskie plemiona w jedną, porządną całość, które pierw nazwano Królestwem Zażnicji. Sensem utworzenia była możliwość porozumiewania się jednym językiem na trochę już wtedy dużym obszarze. Pierwszym królem był Krzysztof I (942-978, k. 960-978). Do 1256 w Zażnicji, poza zmianami królów i paroma wezwaniami na pomoc z krajów zachodu, nic wielkiego się nie działo. W Wielkanoc 1256, jednak, poprzez księcia Andrzeja oraz biskupów Jonki, zostaliśmy ochrzczeni. W następnym roku próbowaliśmy pomóc Jonce, ale nasze wojska przybyły za późno na pole bitwy.

Rozkwit i byłaby może śmierć Edytuj

W 1319 zaczęło się robić dobrze. Zniknięcie z mapy Królestwa Jonkijskiego jedynie dodało nam terenów. Takim samym sposobem mieliśmy też kilka byłych Jonkijskich miast, m. in. Izdę czy Czernichów, a także znany z największej lokomotywowni w Republice, Żernaców. Jedynym całkowitym problemem Królestwa były ataki z zachodu. Ataki te nasilały się z każdym tygodniem. Z trudem mogliśmy się obronić, ale jednak. W końcu odparliśmy ataki. Zaś w roku 1351 zaatakowaliśmy znienacka, co pozwoliło nam przejąć tereny. To był pierwszy zażnicki rozkwit. Ciągnęło się dobrze, rozwijał się transport, ale także i przestępstwo. Częste były morderstwa poprzez zatopienie lub wbicie noża w plecy. Także kradzieże były popularne. Z powodu słabej ochrony, często rabowano skarbiec państwa. To prowadziło do powolnej śmierci państwa. W 1526 byliśmy bliscy śmierci.

Niepotrzebna pomoc i niepotrzebne atakiEdytuj

Głupcy żeśmy byli, wołając o pomoc w 1526. To było największym błędem w historii Królestwa Zażnicji. Wystarczyło tylko wzmocnić straż. Nic z tego. To tylko zaowocowało atakami z południa, a więc dowiedzieli się, że potrzeba pomocy. W 1573 zniknęliśmy z mapy. Byliśmy pod zaborami.

Zabory i czas pozaborowy Edytuj

W 1843 uwolniliśmy się spod zaborów. Przez ten czas zażnicki był zakazany. Później jednak rozpoczął się ponowny rozkwit kraju na tle innych. W 1865 uruchomiono pierwszą kolej na trasie Izda-Żernaców. Później zrobiono "trójkąt" Izda-Rażnik-Żernaców, co przyczyniło się do ustanowienia Rażnika stolicą. W 1879 uruchomiono pierwszą sieć autobusową w Czernichowie, a także elektryczne tramwaje w Rażniku. 1900 to pierwsze koleje elektryczne - SKM Rażnik.

Myśl techniczna Edytuj

W 1905 pierwsze samochody pojawiły się, w następnym roku rozpoczęto asfaltację dróg. W 1918 pojawiły się pierwsze lokomotywy spalinowe, a uruchomiono pierwszą linię trolejbusową, którą siedem lat później usunięto.

W 1936 podzielono Republikę Zażnicką na dwa kraje: Republikę Zażnicką i Federalne Królestwo Zachodniej Zażnicji. Zaowocowało to nie tylko utrudnieniem w transporcie towaru (kontrole celne etc.), ale także innymi problemami. Jedyna rzecz, która się ostała, to język.

W 1973 otworzono pierwszą lokomotywownię obsługiwaną przez przesuwnicę, co pomogło przy budowie stanowisk.

W 1997 świętowano 1100 lat Zażnicji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki